Vårda Øjenklinik-app til efterbehandling

Først med unik app til efterbehandling

Vårda Øjenkliniks kvalitetsgruppe ser konstant på muligheder for at tilbyde patienterne en endnu tryggere og mere sikker behandling. Derfor har vi nu i samarbejde med NöjdPatient udviklet en komplet skræddersyet app med hovedfokus på efterbehandling af patientens øjenoperation.

Vårda Ögonklinik App

“Det på tide at højne seriøsiteten – for os og vores branche”

Det på tide at højne seriøsiteten – for os og vores branche ”Vi udfører øjenoperationer, og når det kommer til vores patienters syn, må vi aldrig tage for let på det. Derfor skal vi altid gennemgå de ting, der kan forbedres, der er intet andet alternativ. Det er at tage ansvar på et meget vigtigt område og hæve seriøsiteten for os og vores branche: Efterbehandling, især i overfladebehandlinger, har en lang medicinfase, og selvom vi informerer omhyggeligt i en sådan kritisk fase, sker det, at kunderne misser noget af informationen,” siger Max Jönsson, marketingchef for Vårda Øjenklinik.

Vårda Øjenklinik er i dag den første indehaver af denne type app i Sverige inden for øjenkirurgi. Alle Vårda Øjenklinikker, på fire lokationer, tilbyder nu deres kunder og patienter dette som et supplement til deres øjenbehandling.

“Skræddersyet og bygget fra bunden. Teknisk suverænitet”

NöjdPatient er primært en service til efterbehandling og alt, hvad der følger med. Patienten bruger det til at holde styr på for eksempel medicin, øjendråber og dosering. Som patient får du også tips og råd om, hvad du skal gøre, og hvad du skal undgå. Al information er let tilgængelig via din smartphone, og du får smarte push-underretninger med relevant information på det rigtige tidspunkt. “Der er mange, der ikke tænker over det, men det er en kendsgerning, at efterbehandling er lige så vigtig som selve operationen. Det er på linje med Vårda Øjenkliniks tekniske suverænitet med deres unikke overfladebehandlingsmetode NoCut®, men nu på et nyt område, “siger grundlæggeren Jacob Remanius. Patientsikkerheden øges således for patienten, da de bliver mindet om alt det vigtige ved deres behandling. Det er noget, som efterspørges af mange patienter i dag. Mange mennesker har svært ved at holde styr på papirformularer, som kliniker normalt udleverer før og efter operationen.

Det startede med et simpelt spørgsmål

Jacob Remanius, en af grundlæggerne bag firmaet NöjdPatient, siger, at han i begyndelsen af 2018 mødte en gammel bekendt, der sagde: ”Vårda Øjenklinik burde have en app, der husker én på øjendråber og andre ting, for jeg er så dårlig til at huske ting, og papirer forsvinder altid for mig.” Det er meget vigtigt, at patienter modtager disse oplysninger på en moderne og effektiv måde, mener Vårda Øjenklinik.

De to grundlæggere Jacob Remanius og Thomas Johansson har baggrund i sundheds- og it-sektoren. Med den rigtige kombination af kompetence og erfaring, inden for patientproblemer, blev denne service udviklet. Den er skræddersyet til behovene i sygeplejeklinikken og frem for alt deres patienter. Hovedformålet med tjenesten er, at hjælpe patienterne med at føle sig tryggere gennem hele processen, og i sidste ende opnå bedre resultater. Appen er tilgængelig på iOS og Android/Google Play Butik. Den er gratis for vores kunder og potentielle patienter.